Līdzdalība projektos

 MOT Latvija | MOT stiprina jauniešus un palīdz tiem veidot savu dzīvi

Pusaudžu motivācijas programma MOT

MOT ir pusaudžu motivācijas programma, kuru MOT aizsāka norvēģu olimpiskie sportisti pēc Ziemas Olimpiskajām spēlēm 1994.gadā ar mērķi novērst sociāla rakstura problēmas sabiedrībā. MOT koncepta pamatā ir vēlme veidot drošāku sabiedrību, stiprinot jauniešu izpratni un drosmi - drosmi dzīvot, rūpēties un pateikt nē. MOT koncepts tiek nodots lietošanai skolās uz sadarbības līguma pamata.

MOT vērtības: DROSME PATEIKT NĒ!; DROSME DZĪVOT; DROSME RŪPĒTIES

Vairāk par MOT mājas lapā www.mot.lv

Skolā darbojas 3 MOT treneri:

Santa Bērziņa 7.a un 7.b klasē

Rolands Brikmanis 8.klasē

Agnese Meiere 9.a un 9.b klasē

 

Iniciatīva izglītības iestāžu pašpārvalžu atbalstam “Kontakts” – Liepājas  Liedaga vidusskola

Iniciatīva izglītības iestāžu pašpārvalžu atbalstam “Kontakts”

Projekta mērķis: īstenojot skolēnu iniciatīvu projektus, stiprināt izglītības iestāžu pašpārvalžu attīstību, sekmēt skolēnu aktīvu pilsonisko līdzdalību un vairot visu skolēnu labbūtību.

2024.gadā arī mūsu skolā tiek īstenots projekts Kontakts, ko skolē realizē skolēnu pašpārvalde. Jauniešu projekta mērķis bija veicināt skolēnu savtarpējo līdzdalību, kā arī veicināt skolēnu izpratni par līdzdalības jēdzienu un kādas ir jauniešu līdzdalības iespējas skolā un pilsētā. Projekta ietvaros tika rīkotas izglītojosās nodarbības par līdzdalību, notiks piedzīvojumu spēle (Ne)Iespējamā misija sadarbība ar biedrību Piedzīvojumu Gars, jaunieši organizēja sporta spēļu pēcpusdienu 5.-6.klasēm, kā arī norisinājās īsfilmu konkurss "Lielais Miķelis", kura ietvaros jaunieši veidojas savas īsfilmas par tēmu "Mūsu klase un līdzdalība"

 

Nacionālais Veselību veicinošo skolu tīkls

Atbilstoši Sabiedrības veselības pamatnostādnēm 2014.-2020. Slimību profilakses un kontroles centrs 2014. gadā uzsāka darbu pie Veselību veicinošo skolu kustības atjaunošanas un attīstīšanas Latvijā. 2014. gadā tika izveidota konsultatīva institūcija    -  Nacionālā Veselību veicinošo skolu tīkla padome. Padome apstiprināja kritērijus Veselību veicinošām skolām un Slimību profilakses un kontroles centrs izsūtīja informāciju par kustības darbības atjaunošanu visām skolām un aicinājumu iestāties Nacionālajā Veselību veicinošo skolu tīklā.

Tīkla dalības skolu ieguvumi:

  • Slimību profilakses un kontroles centra organizēti, no valsts budžeta finansēti veselības veicināšanas pasākumi (interaktīvas nodarbības, lekcijas u.c.) par aktuālām tēmām gan skolēniem, gan skolotājiem;
  • Slimību profilakses un kontroles centra organizētas, no valsts budžeta finansētas apmācības un semināri skolotājiem;
  • Slimību profilakses un kontroles centra sagatavota jaunākā informācija un materiāli (brošūras, bukleti, plakāti u.c.) par veselīgu dzīvesveidu un veselības veicināšanu;
  • Uz pierādījumiem balstīts metodiskais atbalsts veselības veicināšanas darba organizēšanā un aktivitāšu īstenošanā skolā, ko nodrošina Slimību profilakses un kontroles centrs;
  • Pieredzes apmaiņas iespējas ar citām Tīkla dalības skolām;
  • Atbilstoši Veselību veicinošo skolu kritērijiem īstenotās aktivitātes skolā tiek ņemtas vērā izglītības iestāžu kvalitātes vērtēšanas metodikā.

Galvenie Veselību veicinošas skolas ieguvumi ir:

  • skolēniem labāki sasniegumi mācībās;
  • pieaug skolēnu pašvērtējums;
  • uzlabojas skolas darbinieku labklājība;
  • drošāka skolas vide;
  • uzlabojas attiecības skolēnu vidū;
  • vecāki vairāk tiek iesaistīti skolas aktivitātēs

Mūsu skola iestājās veselīgas skolas tīklā 2015./2016. m.g.

Koordinatores skolā Inese Dāboliņa un Iveta Gūtmane

 

Eiropas Sociālā fonda projekts "Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai" Projekta numurs: 8.3.2.2/16/I/001

SAM: 8.3.2. Palielināt atbalstu vispārējās izglītības iestādēm izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai
Projekta īstenotājs: Valsts izglītības satura centrs
Projekta īstenošanas laiks: 01.01.2017. – 31.12.2023. (Friča Brīvzemnieka pamatskola aktīvi iesaistījās un piedalījās projektā no pirmās dienas).

Projekta mērķis: Nodrošināt Latvijas izglītības pakalpojumu daudzveidību, kas balstīti uz individuālās mācību pieejas attīstību un ieviešanu vispārējās izglītības iestādēs, tādējādi uzlabojot izglītojamo kompetences un mācību sasniegumus.

Plānotie rezultāti: Projekta īstenošanas rezultātā visā Latvijas teritorijā vismaz 253 vispārējās izglītības iestādes būs izstrādājušas un ieviesušas to izglītojamo vajadzībām atbilstošas individuālās pieejas mācību sasniegumu veicināšanai - ieviesušas jaunas mācību pieejas formas mācību satura apguvei (individualizētās nodarbības, nodarbību cikli, mācību vizītes, u.c.), kā arī nodrošinājušas alternatīvu neformālās izglītības pasākumu kopu (tematiskās nometnes, konkursus, inovatīvas interešu izglītības programmas (t.sk. STEM jomā), u.c.) un tām būs pieejama visaptveroša atbalsta sistēma (ārvalstu metodikas un datu krātuves), kā arī pedagogu profesionālās pilnveides pasākumus.

 

 Sākums

Eiropas Sociālā fonda projekts “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai” jeb projekts PuMPuRS. Projekta Nr. 8.3.4.0/16/I/001

Projekta mērķis: mazināt to skolēnu skaitu, kuri priekšlaicīgi pārtrauc mācības.

Projekta norises laiks: 2017. - 2023.gads (Friča Brīvzmenieka pamatskola iesaistījās projektā no 2019.gada)

Projekts veicina ilgtspējīgas sadarbības sistēmas veidošanu starp pašvaldību, izglītības iestādēm, pedagogiem, atbalsta personālu un izglītojamo vecākiem vai pārstāvjiem, lai laikus identificētu izglītojamos ar risku pārtraukt mācības un sniegtu viņiem personalizētu atbalstu. Friča Brīvzmenieka pamatskolā skolēniem tika sniegta individuālas konsultācijas dažādos mācību priekšmetos.

 

 

Atbalsts pozitīvai uzvedībai (APU) jeb Eiropas Sociālā fonda projekts „Atbalsta programmu izstrāde un īstenošana sociālās atstumtības riskam pakļauto jauniešu atbalsta sistēmas izveidei”

(Vienošanās Nr.2010/0328/1DP/1.2.2.4.1/10/IPIA/VIAA/002)

Projekts tiek realizēts ESF apakšaktivitātes 1.2.2.4.1. „Iekļaujošas izglītības un sociālās atstumtības riskam pakļauto jauniešu atbalsta sistēmas izveide, nepieciešamā personāla sagatavošana, nodrošināšana un kompetences paaugstināšana” ietvaros.

Projekta īstenotājs: Latvijas Universitāte.

Projekta īstenošanas laiks: 2011.gada 3.janvāris – 2013.gada 31.decembris. (Friča Brīvzemnieka pamatskola aktīvi iesaistījās un piedalījās projektā no pirmās dienas).

Projekta virsmērķis ir izstrādātās atbalsta sistēmas ieviešanas rezultātā samazināt sociālās atstumtības riskam pakļauto jauniešu skaitu 15 pašvaldībās un 25 izglītības iestādēs, veicinot viņu iesaistīšanos izglītībā un nodarbinātībā, tādējādi veicinot viņu iekļaušanos sabiedrībā.

Projekta tiešais mērķis ir izzināt, modelēt, aprobēt un izvērtēt sociālās atstumtības risku mazināšanas un novēršanas sistēmu 13 – 25 gadus veciem jauniešiem 15 pašvaldībās, lai samazinātu sociālās atstumtības riskus un to jauniešu skaitu, kas agri pamet mācības un neturpina izglītību, kā arī veicinātu viņu profesionālās ievirzes izglītību un nodarbinātību, stiprinot iesaistīto institūciju kapacitāti, attīstot atbalsta sistēmu un paaugstinot projektā iesaistītā personāla kompetences līmeni.

Izstrādāta un uzsākta Sociālās atstumtības mazināšanas programma, kura sastāv no 5 sadaļām, tās visas savstarpēji kombinējas un projekta skolās tiek ieviestas vienlaicīgi ar 2012./13. mācību gadu:  Atbalsts pozitīvai uzvedībai (APU) visai skolas saimei;  Sociāli emocionālā audzināšana skolās visai skolas saimei;  Vienaudžu mācīšanās lasītprasmes veicināšanai (VIMALA) (5.-7.klases);  Karjeras atbalsta programma skolēniem ar sociālās atstumtības risku (no 14 gadiem);  „Lakstīgala” - mentorings alternatīvai dzīves pieredzei (studenti/mentori skolēniem).

 

 

Saistītie faili

© Friča Brīvzemnieka pamatskola

google